< Înapoi

Cetățeanul în Primăria 2.0: Vrem să aflăm opinia ta!

Consultare publică

Ce este? 

Implementarea unui set de măsuri pentru îmbunătățirea: accesului la informații și proceduri administrative, experienței cetățenilor în sediile Primăriei Iași și a interacțiunii cetățean - funcționar public. 

De ce? 

  • Proiectul Cetățeanul în Primăria 2.0 este răspunsul pentru nevoia generală a unei mai bune interacțiuni și experiențe între cetățeni și primărie.
  • Cetățenii își doresc o experiență mai plăcută în sediile Primăriei Iași și o interacțiune mai prietenoasă cu funcționarii publici.
  • Majoritatea cetățenilor au nevoie să înțeleagă și să acceseze mai ușor informații despre procedurile administrative.
  • Mulți cetățeni simt că nu sunt auziți, că părerea lor nu contează și că nu au posibilitatea evaluării unor interacțiuni sau transmiterii unor sugestii sau observații.
  • Există servicii digitalizate la nivelul municipalității, dar care nu sunt încă cunoscute de către cetățeni. 
  • Întrucât o interacțiune complet digitală nu este posibilă în instituțiile publice în viitorul apropiat, având în vedere accesul tuturor categoriilor sociale la instrumentele digitale, sunt necesare îmbunătățiri, atât pentru interacțiunea online, cât și pentru cea offline.

Ce propune concret soluția?


  1. Îmbunătățirea accesului la informații și proceduri administrative pentru cetățeni:
  • Evaluarea situației curente în ceea ce privește  afișarea (în format electronic sau fizic) informațiilor și a procedurilor administrative legate de eliberarea de documente, obținerea unor avize, certificate, plăți etc.
  • Realizarea unui plan de măsuri prin implicarea de funcționari publici, specialiști în UX design, cetățeni, pentru îmbunătățirea: 
  • Accesului digital la informații și proceduri prin intermediul website-ului Primăriei Iași;
  • Accesului fizic la informații și proceduri la sediul central al primăriei, în centrele de cartier sau alte instituții din subordinea Primăriei Iași (afișe, infografice, indicatoare de orientare etc)
  • Implementarea măsurilor pentru îmbunătățirea accesului la informații și la procedurile adminsitrative pentru cetățeni.

  1. Îmbunătățirea experienței cetățenilor în spațiile primăriei (și instituțiilor din subordine) destinate pentru diverse proceduri administrative:
  • Inventarierea spațiilor și evaluarea nevoilor de amenajare a spațiilor fizice curente în care cetățenii interacționează cu Primăria Municipiului Iași - birouri din sediul central, centre de cartier, instituții din subordinea Consiliului Local.
  • Realizarea unui concurs de soluții de design interior pentru spațiile în care cetățenii interacționează cu Primăria Municipiului Iași. Concursul de soluții urmărește să pună în centru nevoia și experiența cetățeanului, acesta va include pe lângă evaluarea soluției de către un juriu calificat și o componentă de vot public.
  • Implementarea soluției câștigătoare de amenajare interioară a spațiilor de interacțiune cetățean - primărie.



  1. Îmbunătățirea și evaluarea interacțiunii cetățean - funcționar public (online și offline):
  • Analizarea bunelor practici existente legate de instrumentele de evaluare a interacțiunii cu instituțiile și a serviciilor publice.
  • Conceperea unui instrument (online și offline) de evaluare, colectare sugestii și reclamații de la cetățeni. Instrumentul va include o componentă de răspuns obligatoriu din partea funcționarului/primăriei.
  • Implementarea instrumentului de evaluare, colectare sugestii și reclamații de la cetățeni.
  • Dezvoltarea și implementarea unui program de formare pentru funcționarii care interacționează direct cu cetățenii pentru diverse proceduri administrative sau servicii publice.


Proiect pilot: Cetățeanul în Primăria 2.0 (pilot desfășurat într-un centru de cartier)

Scrie-ne, completând formularul de mai jos, care este opinia ta despre această soluție. Ce consideri că merită schimbat sau îmbunătățit?

^ De la început